Naar onze Zuiderburen - Reisverslag uit Purnode, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Naar onze Zuiderburen - Reisverslag uit Purnode, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Naar onze Zuiderburen

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 Juni 2016 | België, Purnode

Twee weken geleden waren we ook al in de Belgische Ardennen en toen hebben we de zoons uitleg gegeven over de Nederlands- en het Franstalige gedeelten van België... Zij vinden het maar lastig. Gelukkig kan ik goed Frans lezen en de strekking van gesproken woord verstaan ;-)

Vandaag was het weer zo ver. Bepakt en bezakt zakten (?) we naar het Zuiden. Eerst moesten de jongens naar school en wij hadden onze verplichting richting werkgever nog te vervullen. 17:15u werd dan eindelijk de motor gestart.

Vrijdag is een dag waarop de spits hopelijk vroeg begonnen is en dus eerder verdwenen, helaas is onze ervaring met de Belgische ritten anders. Ook nu regelmatig files gehad en omgeleid. Ach ja. "Soit!"

Op de camping, gelegen aan rivier een geschikt plekje gevonden op het tentenveld. De tipi opgezet en ingericht. Grrr, haring gesneuveld... Hmmm qua tijd moet dit snellerrr. Een gekoeld biertje voor de mannen en zelf een roseetje. Benieuwd hoe de nacht zal verlopen.

  • 25 Juni 2016 - 07:25

    Ma/oma:

    Goedemorgen. Ik hoop dat er lekker geslapen is. Wat leuk zo een verslag van het wel en wee. Ben benieuwd naar vervolg. Veel plezier!! Je bent wel met een mannenclub zeg door ook nog broer mee te nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Liefde voor de natuur is met de paplepel ingegeven en heeft geen generatie overgeslagen... Wellicht dat het nu generaties over gaat slaan ;-) In mijn jeugd gingen we vaak op vakantie naar bos en berg. Een omgeving waar ik nog steeds graag kom en gelukkig de andere 4 van 5Hoog ook! Onze uitvalsbasis was steevast een huisje of appartement. Manlief daarentegen kwam het meest in Frankrijk en kampeerde. Iets waar ik van griezelde. Toen wij plannen smeedden om naar mijn nicht aan de westkust in de VS te gaan kwam daar verandering in. Want rondtrekken is daar fantastisch, maar voor twintigers is dan kamperen de meest betaalbare optie. En zo werd kamperen ineens iets om naar uit te kijken! Inmiddels zijn we ruim twintig jaar verder en hebben we een gezin met drie jongens. Sinds enkele jaren hebben we het kamperen weer opgepakt en nu met het gezin. Eerst met een grote tent, maar deze bleek te veel tijd te kosten qua opzetten en afbreken. Dit jaar dus overgestapt op een tipi. Deze heeft echt heel veel voordelen voor ons. Niet alleen wat betreft opzetten en afbreken, maar ook qua leefruimte en -klimaat. De eerste dagen moest ik altijd wennen en zat ik 's nachts grotendeels van de tijd op, want ik had het erg benauwd (claustrofobisch?). In de tipi slaap ook ik perfect. :-) De reisverslagen zullen door mij geschreven worden, de heren zullen wellicht er soms anders over denken ;-)

Actief sinds 23 Juni 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4516

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Outdoor life in Scandinavië

24 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Gezinsweekend klimmen

Landen bezocht: