Het avontuur - Reisverslag uit Durnal, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Het avontuur - Reisverslag uit Durnal, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Het avontuur

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Juni 2016 | België, Durnal

Zo'n eerste nacht is altijd weer spannend, maar de kids sliepen vrij snel en verder geen rarigheden. We hebben jaren gehad, dat er "ongelukjes" gebeurden in de nacht of vroege ochtend. De twee varianten waren: spugen of plassen. En een slaapzak wassen en droog krijgen in één dag is geen sinecure!

Zoals gewoonlijk stuiterden alle heren, maar voor zover ik weet heeft iedereen ontbeten :-D Een vers bakkie pleur - zelf bonen gemalen - en de dag was begonnen. Eerst op zoek naar een super om een lunch te scoren en dan snel door naar verzamelpunt van de klimmers.

Op parkeerterrein waren enkele andere stellen en aan de rotswand werd al geklommen... Wow. Dus dat gaat Xan doen. Stoer enne hij liever dan ik. Hahaha.

Onder aan de wand waren nog meer klimmers en de sfeer was gezellig. Xan herkende een klimmaatje en zijn vader ging eerst voorklimmen. Niet lang daarna kon hij naar boven. Een Nederlandse klimmer zekerde hem en wij keken toe... Het materiaal wat Xan van oom Martin had gekregen werd gekeurd. Als het goedgekeurd werd mocht Xan dit voortaan gebruiken. Top!

De actiecamera was ook mee, dus mocht op helm. Zo nieuwsgierig wat dat voor beeldmateriaal oplevert ;-)

Helaas werden de spatjes echte druppels en moest besloten worden terug naar camping te gaan. Désolas. De heren gingen voor een biertje naar de receptie. Floris, Wouter en ik hadden inkopen gedaan bij Decathlon. Best leuk geslaagd.  

Terug bij de tent stokbroodje verorberd en na een uurtje of twee was de lucht geklaard. Yeah. Tijd om het een en ander voor de BBQ in te slaan! Inmiddels waren er heel wat meer gezinnen aangekonen en kwamen er overal tenten bij. Gezellig!

De jongens vermaakten zich best. Jongens en meiden in alle leeftijden. Het zocht elkaar op en ging gezellig hun gang. De zon was terug en sommigen grepen hun kans om nog even te gaan klimmen. Tenslotte is het onzeker of er morgen weer geklommen kan worden.

En dan... de BBQ. Een grote verroestte BBQ werd voorzien van een schoon rooster en veel houtskool. Yes. Het vlees kon er op gelegd worden... Bon appetit! Voor de liefhebbers hadden we Marsmellows ter afsluiting. :-p Douchen en slaaapen.


  • 26 Juni 2016 - 07:02

    Ma/oma:

    Gevarieerd weertje dus. Als iedereen zich maar kan vermaken. En bbq is altijd lekker. Zijn er geen foto's gemaakt? Zie graag beelden

  • 26 Juni 2016 - 11:23

    Joyce De Hoog:

    Ga ze uploaden

  • 26 Juni 2016 - 22:04

    D'n Onkel Gustavo:

    Ik was vandaag 3hoog een terras aan het schoonspuiten, voor mij na de Ménière ff genoeg! Maar super hoor van de boys!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Liefde voor de natuur is met de paplepel ingegeven en heeft geen generatie overgeslagen... Wellicht dat het nu generaties over gaat slaan ;-) In mijn jeugd gingen we vaak op vakantie naar bos en berg. Een omgeving waar ik nog steeds graag kom en gelukkig de andere 4 van 5Hoog ook! Onze uitvalsbasis was steevast een huisje of appartement. Manlief daarentegen kwam het meest in Frankrijk en kampeerde. Iets waar ik van griezelde. Toen wij plannen smeedden om naar mijn nicht aan de westkust in de VS te gaan kwam daar verandering in. Want rondtrekken is daar fantastisch, maar voor twintigers is dan kamperen de meest betaalbare optie. En zo werd kamperen ineens iets om naar uit te kijken! Inmiddels zijn we ruim twintig jaar verder en hebben we een gezin met drie jongens. Sinds enkele jaren hebben we het kamperen weer opgepakt en nu met het gezin. Eerst met een grote tent, maar deze bleek te veel tijd te kosten qua opzetten en afbreken. Dit jaar dus overgestapt op een tipi. Deze heeft echt heel veel voordelen voor ons. Niet alleen wat betreft opzetten en afbreken, maar ook qua leefruimte en -klimaat. De eerste dagen moest ik altijd wennen en zat ik 's nachts grotendeels van de tijd op, want ik had het erg benauwd (claustrofobisch?). In de tipi slaap ook ik perfect. :-) De reisverslagen zullen door mij geschreven worden, de heren zullen wellicht er soms anders over denken ;-)

Actief sinds 23 Juni 2016
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 4507

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Outdoor life in Scandinavië

24 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Gezinsweekend klimmen

Landen bezocht: