Here we come! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Here we come! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Here we come!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Juli 2016 | Zweden, Malmö

De wekker was wreed vroeg gezet, maar we wilden dan ook Malmø bereiken voor de eerste (van tevoren geboekte) overnachting. Een klein houten huisje op een camping vlakbij de stad.

De eerste 400km reden lekker vlot weg. Totaal geen wegwerkzaamheden en ook nog rustig op de weg. Top. Tja even door 4:00u in de ochtend vertrekken op zaterdag is best vroeg. Haha.

In Duitsland werd het andere koek, druk èn wegwerkzaamheden. Truus had het er maar druk mee: "wegens blablabla wordt de route herberekend." Pfff. De temperatuur liep buiten al snel op tot 29,5 °C en binnen ook. Dat laatste had meer met het mannelijk testosteron te maken hoor, climatcontrol werkte gewoon. Spanning en slaaptekort speelden de heren parten.

Na Duitsland bereikte we Denemarken! De jongens vonden het net NL. Op de Deense wegen was het ook druk, maar in ieder geval geen omleidingen meer. De wit geschilderde kerkjes staken af tegen vele groen.

Via bruggen en tunnels werden we over de eilanden gestuurd tot dé brug waar Denemarken met Zweden wordt verbonden: Öresund. Dit betekende dat Malmø in zicht was. Yeah. 16 uur nadat we aan de rit begonnen bereikten we Zweden!

De heren maken zich altijd zorgen om wat we gaan eten. Dat was natuurlijk nu niet anders

• 27 September 2016 - 21:48

Joke:

Joyce

Liefde voor de natuur is met de paplepel ingegeven en heeft geen generatie overgeslagen... Wellicht dat het nu generaties over gaat slaan ;-) In mijn jeugd gingen we vaak op vakantie naar bos en berg. Een omgeving waar ik nog steeds graag kom en gelukkig de andere 4 van 5Hoog ook! Onze uitvalsbasis was steevast een huisje of appartement. Manlief daarentegen kwam het meest in Frankrijk en kampeerde. Iets waar ik van griezelde. Toen wij plannen smeedden om naar mijn nicht aan de westkust in de VS te gaan kwam daar verandering in. Want rondtrekken is daar fantastisch, maar voor twintigers is dan kamperen de meest betaalbare optie. En zo werd kamperen ineens iets om naar uit te kijken! Inmiddels zijn we ruim twintig jaar verder en hebben we een gezin met drie jongens. Sinds enkele jaren hebben we het kamperen weer opgepakt en nu met het gezin. Eerst met een grote tent, maar deze bleek te veel tijd te kosten qua opzetten en afbreken. Dit jaar dus overgestapt op een tipi. Deze heeft echt heel veel voordelen voor ons. Niet alleen wat betreft opzetten en afbreken, maar ook qua leefruimte en -klimaat. De eerste dagen moest ik altijd wennen en zat ik 's nachts grotendeels van de tijd op, want ik had het erg benauwd (claustrofobisch?). In de tipi slaap ook ik perfect. :-) De reisverslagen zullen door mij geschreven worden, de heren zullen wellicht er soms anders over denken ;-)

Actief sinds 23 Juni 2016