Aan alle leuke dingen... - Reisverslag uit Durnal, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Aan alle leuke dingen... - Reisverslag uit Durnal, België van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Aan alle leuke dingen...

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Juni 2016 | België, Durnal

Tja om 5:30u barstte het geweld los. Kwetterende vogels fungeerden wekker, wellicht door het zonnetje gestimuleerd. Een uurtje later kwam echter de bewolking en werd het grauw en grijs. Hmmm. Vandaag stonden wel twee activiteiten op de planning: klimmen en inpakken. Voor beide activiteiten wil een mens droog weer. Dat grijs is bedreigend, dus hup, hup kamp afbreken. Alle klimmers waren druk in de weer en de websites werden uitgeplozen voor de weersverwachting.

De weersverwachting verschilde per website, dus kijken naar de lucht was het enige wat soelaas bood. Toen de eerste klimmers vertrokken waren volgden Xander, Wouter en ome snel. Wij bleven achter om de tent e.d. netjes in te pakken.

Toen alles ingepakt was konden wij ook naar de Carrière de Durnal. We wilden via een bakkertje, maar die bleek er niet meer te zitten. Dan de restanten maar als lunch. Bij de rots was het gezellig druk, de meeste gezinnen waren weer van de partij en enkele ouders hadden al touwen uitgehangen, dus de kids konden ook klimmen.

Geweldig om te zien hoe kleine kids van klimmende ouders het spelenderwijs leren. Een jongedame van twee stond steeds tegen de wand! Een ander kindje, een jongetje van ongeveer 6 jaar liet zien dat focus helpt om goed en snel boven te komen. Het was een pittige klim en hij deed het "even". Top! Xander deed dezelfde klim, maar koos op moeilijke stukken toch voor de makkelijkste weg.

Wouter had het eens aangekeken en wilde ook klimmen. Help! Hoe moest dat nu weer... Met wat ronselen van spullen (gordel en helm) en iemand die hem wilde zekeren kon ook Wouter naar boven! Wauw... En nadat hij heelhuids beneden was gekomen ging hij later nog een keer ennnn hij wil ook op les. Right. Nog één. Floris wilde ook weleens klimmen, maar de regen was spelbreker. Wellicht dan maar met de actieve ledendag een poging op Montecervino.

De regen zorgde ervoor dat het weggaan soepel verliep. "Elk nadeel heb z'n voordeel." Aldus Cruyf. Zo'n 240km verder waren we weer thuis. Heerlijk zo'n weekendje!

• 26 Juni 2016 - 21:51

Ma/oma:

Morgenstond heeft goud in de mond zeggen ze toch

• 27 Juni 2016 - 07:45

Dusty:

5 Hoog Quality time. Top!

Joyce

Liefde voor de natuur is met de paplepel ingegeven en heeft geen generatie overgeslagen... Wellicht dat het nu generaties over gaat slaan ;-) In mijn jeugd gingen we vaak op vakantie naar bos en berg. Een omgeving waar ik nog steeds graag kom en gelukkig de andere 4 van 5Hoog ook! Onze uitvalsbasis was steevast een huisje of appartement. Manlief daarentegen kwam het meest in Frankrijk en kampeerde. Iets waar ik van griezelde. Toen wij plannen smeedden om naar mijn nicht aan de westkust in de VS te gaan kwam daar verandering in. Want rondtrekken is daar fantastisch, maar voor twintigers is dan kamperen de meest betaalbare optie. En zo werd kamperen ineens iets om naar uit te kijken! Inmiddels zijn we ruim twintig jaar verder en hebben we een gezin met drie jongens. Sinds enkele jaren hebben we het kamperen weer opgepakt en nu met het gezin. Eerst met een grote tent, maar deze bleek te veel tijd te kosten qua opzetten en afbreken. Dit jaar dus overgestapt op een tipi. Deze heeft echt heel veel voordelen voor ons. Niet alleen wat betreft opzetten en afbreken, maar ook qua leefruimte en -klimaat. De eerste dagen moest ik altijd wennen en zat ik 's nachts grotendeels van de tijd op, want ik had het erg benauwd (claustrofobisch?). In de tipi slaap ook ik perfect. :-) De reisverslagen zullen door mij geschreven worden, de heren zullen wellicht er soms anders over denken ;-)

Actief sinds 23 Juni 2016